A Maltalingua tantervének áttekintése fiatal tanulók számára

Voices - National Geographic

A Maltalingua Junior tananyagja alapul a National Geographic Learning Voices könyvsorozatán, ami egy nem-fikciós könyvek gyűjteménye, amely számos témára összpontosít, beleértve a tudományt, történelmet, társadalmi kérdéseket, természetet és környezetet, valamint a kultúrát és társadalmat.

A sorozat célja izgalmas és informatív tartalom biztosítása, amely segítheti a tanulók olvasási és kritikus gondolkodási készségeinek fejlesztésében, miközben ösztönzi a tanulás szeretetét és a környező világ értékelését. A Voices sorozat minden könyve egy cikkek, esszék és más szövegek gyűjteményét tartalmazza különböző forrásokból, beleértve a National Geographic magazint is.


A szövegeket úgy választják ki, hogy széles körű perspektívát adjanak a témára, és kihívják a diákokat, hogy gondolkozzanak a vele kapcsolatos kérdéseken. A szövegeken kívül a Voices sorozat tartalmaz támogató anyagok széles választékát, például vitakérdéseket, szókincslitákot, infografikákat és írási ösztönzőket. Ezeket az anyagokat úgy tervezték, hogy segítsék a diákokat abban, hogy kifejezzék saját ötleteiket és véleményeiket egy adott témában, megtanulják, hogyan használják fel az írásokból származó bizonyítékokat az érveik alátámasztására, ösztönzőzzék a diákokat az információk elemzésére és értékelésére, különféle forrásokból, és fejlesztsék kritikus gondolkodási készségeiket.

A Maltalingua az alábbi szinteken kínál tananyagot.

  • Kezdő - A1-A2
  • Középhaladó - A2-B1
  • Középfokú képzés plusz - B1+
  • Felsőközépfok - B2
  • Haladó - C1

Minden lecke az adott szintnek megfelelően értékelhető, és az összes nyelvi készséget képviseli, mint például a hallás, beszéd, olvasás és írás, valamint a nyelvi rendszereket, amelyek szükségesek a nyelvi készségek javításához, mint például a fonetika, szókincs és nyelvtan.

Önálló tanulási platform - Folytatás az otthoni tanulásban

A Voices sorozat fiatalok számára készült online erőforrásokat is tartalmaz, mint például videókat, interaktív tevékenységeket és gyakorló feladatokat, valamint további olvasási és hallási anyagokat, amelyek elérhetők egy dedikált webhelyen vagy a National Geographic alkalmazásban. Ezeket az erőforrásokat azért tervezték, hogy kiegészítsék a könyveket, és további gyakorlási lehetőséget biztosítsanak a diákok számára az osztályteremben kívüli gyakorláshoz. Az alkalmazáson az összes feladat automatikusan javítható, vagy azokat az oktató értékelheti. Az oktató beállíthat értékeléseket előre meghatározott határidővel annak érdekében, hogy az otthon elvégzett munkát értékelhesse. A tanárok és diákok közti kommunikáció is rendelkezésre áll a platformon vagy alkalmazáson is.

Feladat alapú tanulási leckék

A Voices könyvekhez készített leckéket egy Maltalingua által készített személyre szabott leckesorozat egészíti ki. A Maltalingua egyéni leckései a rendszerekre és a készségekre összpontosítanak, amelyeket feladatalapú tanulási projektek követnek, és amelyek különösen a nyitott csoportban tanuló 13-17 éves serdülők számára lettek kialakítva. A tananyag gyakran a tanulással, utazással, kultúrával és a helyi környezettel - Málta szigeteivel foglalkozik. A kurzus során az állandóan arra ösztönzik a tanulókat, hogy gondolkozzanak közvetlen környezetükön, hogy a tananyag lehetőleg minél valóságosabb és alkalmazhatóbb legyen az immersive élmény során. Nagyon erős hangsúly van a kommunikációra (például beszéd és hallás) és projektalkotásra, hogy további módon felfedezzék és gyakorolják a Voices könyvsorozatát.

Értékelés & Előrehaladás

A tanulók az online helyzetfelmérő tesztjük eredményei alapján csoportosulnak, amely magában foglalja az olvasás és megértés, szókincs és írás tesztelését. Az első napon egy beszédértékelést is végeznek a tanárral, hogy tovább megerősítsék az angol szintjüket.

Minden hétfőn a diákok heti célokat kapnak egy összefoglalóval arról, mit tanulnak az adott héten. Minden nap az oktatók arra buzdítják diákjaikat, hogy gondolkodjanak el az órán, és jelezzék saját fejlődésüket a heti célok és a Progress Sheet alapján. Pénteken az oktató ad visszajelzést arra vonatkozóan, hogy milyen volt az elmúlt hét, és minden diák számára ír egy egyedi előrehaladási és tanulási tervet.

Minden pénteken elérhető egy Progress Teszt, amelyen a diákok ellenőrizhetik saját fejlődésüket és előrehaladásukat az adott héten tanult témák alapján. A teszt a tananyag alapján készül, és azokat egyéni Progress és Study tervek létrehozásához használ